PROFIEL ABC INVEST VASTGOEDZORG

 

In navolging (eigenaar) als manager van een groot onderhoudsbedrijf, vormt ABC Invest Vastgoedzorg de basis voor het inspecteren, inventariseren, calculeren, het maken van begrotingen / duurzaamheidsovereenkomsten en van planmatige onderhoudcontracten.

 

Woningbouwverenigingen, Verenigingen van Eigenaren, particulieren, institutionele beleggers en gemeentelijke instellingen vormen de belangrijkste doelgroep van ABC Invest.

 

In samenspraak met u als opdrachtgever kunnen wij voor u een marktconforme begroting opstellen voor al uw vastgoed.

Wij kunnen voor u één aanspreekpunt zijn voor het realiseren / uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden door derden. Controle / naleving van afspraken (technisch advies) kunnen eveneens door ons worden verzorgd.

 

 

Uitgangspunten ABC Invest concept vanuit diverse ooghoeken:

als lid van Vereniging van Eigenaren / particulieren

als verhuurder institutionele beleggers / woningbouwverenigingen

 

 

VASTGOEDZORG

 

Resultaat gerichte samenwerking.

 

Activiteiten om vastgoed functioneel, esthetisch en technisch op het vastgestelde niveau te houden binnen de doelstellingen en voorwaarden van de opdrachtgever.

 

Projectdoelstellingen zijn:

realiseren van een inkoopbesparing zonder afbreuk te doen aan kwaliteit;

ontzorgen van de opdrachtgever;

minder overlast voor de bewoners en omgeving.

 

Kwaliteitseisen in samenwerking met bijv. verfleveranciers.

 

Het doel van een inkooptraject kan zijn het afsluiten van een samenwerkingsovereenkomst met de opdrachtnemer.

 

VERENIGING VAN EIGENAREN / PARTICULIEREN:

 

  • Onderhoud op het juiste moment; niet te vroeg (omdat het geld er is) of te laat waardoor stijging van servicekosten, haastklussen, slechte deals.
  • Beste kwaliteit voor het object in relatie tot gewenste staat.
  • Meedenken in de mogelijkheden en het bredere perspectief hanteren (dus niet gefocust zijn op die ene opdracht; bijv. dakbedekking: denk aan lichtstraten, HWA’s, lood en isolatie).
  • Alternatieven krijgen aangediend omdat:
    - beste kwaliteit niet haalbaar is;
    - er altijd meerdere oplossingen zijn en keuze wenselijk kan zijn;
    - andere oplossing op den duur beter kan zijn.
  • Goede onderbouwing van de alternatieven in relatie tot geplande activiteit.
  • Bij alternatieven ook gelijk lange termijn aspecten meenemen.
  • Tijdige aankondiging dat onderhoud / vervanging noodzakelijk is zodat de leden dat weten.
  • Betrouwbare partner welke de opdracht krijgt die ook bekend is met de lokatie.
  • Goede begeleiding van de werkzaamheden vooral als er beslissingen moeten worden genomen tijdens uitvoering.
  • Begeleiding vanuit oogpunt van opdrachtgever en niet vanuit opdrachtnemer.
  • Adviseren betreffende aangepaste wetgeving in de breedste zin des woords.
  • Gemakkelijk melding of klachten doorgeven die direct worden opgepakt en afgehandeld worden.
  • Goede administratie van alle zaken.
  • Goede oplevering van de werkaamheden waarbij geen opleverpunten zijn.
  • Weinig tot geen faalkosten. Deze moet iemand altijd betalen.
  • Alternatieven aanbieden welke een toegevoegde waarde hebben en daarbij verder denken dan de standaard oplossing.

 

Dit alles vanuit de gedachte dat de opdrachtgever bepaalt en wat hij het beste kan verwachten vanuit de gewenste en vooraf gedefinieerde totaalkwaliteit van het object. Daarbij dienen zaken als duurzaamheid, kwaliteit en (on)mogelijkheden altijd meegenomen te worden. Als lid van VvE wil ik graag dat er meegedacht wordt, geadviseerd en mogelijk ontzorgd wordt.

 

ALS VERHUURDER

 

Zou een goede ontzorging kunnen zijn als het volgende kan worden geboden:

  • Iemand die namens mij ter plaatse kan zijn om
  • opleveringen te doen met nieuwe huurders;
  • technische problemen kan oplossen;
  • huurder kan uitleggen welke zaken hij wel of niet mag verwachten van verhuurder;
  • vragen over aanpassingen kan beantwoorden en afhandelen.
  • Mij adviseert in onderhoudswerkzaamheden.
  • Alternatieven aanbiedt zonder dat ik daar specifiek om vraag.
  • Meedenkt in mogelijkheden en onmogelijkheden bij onderhoud en vervanging.
  • Zo nodig vergunningen kan aanvragen.
  • Indien gewenst een MJOP kan opstellen en bijhouden.
  • Kan overleggen met overheidsinstanties betreffende alle vergunningen.

 

CONTACT

Doonheide 4

5421 ZP Gemert

06-40 26 99 63

0492-36 42 25